विषय प्रवेशः
आयोजनाको निर्माण, सञ्चालन, व्यवस्थापन र मर्मत सम्भार गर्न उपभोक्ताले आफूमध्येबाट गठन गरेको समिति नै उपभोक्ता समिति हो । विकास निर्माणमा समूदायको सहभागिता गराउने र रोजगारी सिर्जना गर्ने उद्देश्यले उपभोक्ता समिति परिचालन गरिन्छ । यसो गर्दा स्थानीय, सीप, साधन, र स्रोतको परिचालन हुने, नागरिक नियन्त्रण, र अपनत्व कायम हुने कारणले आयोजना सफल र प्रभावकारी हुन्छन् । उपभोक्ता समितिको क्षमता, राजनीतिक हस्तक्षेप, स्वार्थ समूहको प्रभावजस्ता कारणले उपभोक्ता समिति मार्फत सञ्चालित आयोजनाको गुणस्तर, मितव्ययिता र दीगोपना माथि प्रश्न उठ्ने गरेको छ ।
उपभोक्ता समिति सम्बद्ध समस्या र कारणः
- कुनकुन कार्य उपभोक्ता समिति मार्फत गर्ने भन्ने यकिन गर्न नसक्दा सार्वजनिक खरिदको प्रतिस्पर्धा छल्ने उद्देश्यले उपभोक्ता समिति गठनदेखि नै समस्या ग्रस्त भए ।
- उपभोक्ता समितिमा राजनीतिक दल र ठेकेदार, सप्लायर्स, कर्मचारी, पदाधिकारीजस्ता स्वार्थ समूहको हस्तक्षेप अत्याधिक भयो ।
- एकै परिवारका सदस्य पदाधिकारी भएका एउटै राजनीतिक दलको कार्यकर्ता मात्रै पदाधिकारी भएका उपभोक्ता समिति पनि गठन भए ।
- उपभोक्ता समितिको क्षमता कमजोर भयो। उपभोक्ता समितिका पदाधिकारीलाई आफ्नो काम, कर्तव्य, जिम्मेवारी थाहै भएन।
- सम्बन्धित निकायले उपभोक्ता समितिलाई प्राविधिक सहायता उपलब्ध गराउन सकेनन्।
- स्थानीय सीप, स्रोत, साधनको प्रयोग गर्नुको सट्टा ठूला मेशिनरी औजार प्रयोग गर्ने प्रवृत्ति बढ्यो। रोजगारी सिर्जना भएन।
- उपभोक्ता समितिभन्दा त्यसको अनुगमन समिति कमजोर भए ।
- आयोजनाको गुणस्तर र दीगोपनाको सुनिश्चितता भएन।
- कागजमा उपभोक्ताको लागत सहभागिता देखाउने र व्यवहारमा दोहन गर्ने चरित्र भयो। फर्जी कागजात खडा गर्ने बाहना र बाध्यतामा पुर्यायो।
उपभोक्ता समितिको विकल्पः
नागरिक नियन्त्रण स्थापित गर्न, अपनत्वको बोध गराउन, आयोजना व्यवस्थापनको गुणस्तर, मितव्ययिता र दीगोपना कायम गर्न, खुला शासन र पारदर्शिता अबलम्बन गरेर विकासलाई मागमा आधारित र प्रभावकारी बनाउन उपभोक्ता समिति मार्फत कार्य गरिन्। स्थानीय सीप, स्रोत, र साधनको परिचालन भई एकातर्फ रोजगारी सिर्जना हुन्छ भने अर्कातर्फ क्षमता विकास हुन्छ।
उपभोक्ता समिति मार्फत विकास आयोजना सञ्चालन गर्ने विषय एक्काइसौं शताब्दीको सह-निर्माण, सह-उत्पादन र सह-शासनको मान्यतासँग मेल खाने विषय हो। माथिबाट पठाइएका उधोँमुखी विकास आयोजना सञ्चालन गरेर सफलता प्राप्त हुँदै भन्ने विगतको अनुभवबाट सिक्नुपर्छ। तसर्थ, उपभोक्ता समितिको विकल्प भनेको उपभोक्ता समितिलाई सुधार गरेर परिचालन गर्ने हो।
सुधारका उपायः
उपभोक्ता समिति परिचालनमा देखिएका समस्या निराकरण गर्ने रणनीतिहरु अबिलम्ब तयगरी कार्यान्वयन गर्नु आवश्यक छ।
निष्कर्षः
उपभोक्ता समितिलाई साझेदार बनायौं तर साझेदारको भूमिका निर्वाह गर्न जानेनौ। उपभोक्ता समितिको क्षमता विकास र सहकार्य गरेर उपभोक्ता समिति परिचालन गर्नुपर्छ। उपभोक्ता समितिको विकल्प ठेकेदार हुन सक्दैन। उपभोक्ता समितिमा देखा परेका हस्तक्षेप र दुरुपयोग रोक्न कानूनी प्रबन्ध गरी निरुत्साहित गर्नुपर्छ।
No comments:
Post a Comment